maandag 26 juli 2010

Witte jas

Met een witte lange jas door het ziekenhuis lopen geeft je toch gelijk een bepaalde status. Mensen kijken je aan en vragen zich af; is ze nou een dokter, of toch een zuster? Wat kijkt ze toch moeilijk? (zo kijk ik altijd lieve mensen) Wat zou ze doen in het ziekenhuis? Etc.etc.

Als ik dan zoals gister mijn witte jas in de garderobe achterlaat om zelf plaats te nemen in de wachtkamer ga ik witte jassen kijken..
Het vervelende is alleen dat je lieve collega's (goedbedoeld uiteraard!) met witte jassen jou er nog wel uitvissen; Hee Anne! Wat doe jij daar dan? Is dr wat aan de hand? Moet je naar de dokter? (Nee ik zit hier voor mn lol)
Andere mensen in de wachtkamer kunnen allemaal hun boekje neerleggen en mee luisteren naar wat er allemaal mis is. Bij wijze van spreke is dat het zelfde dat als je naar de markt gaat en men naar elkaar toe gaat lopen bléren; EEY! Heb je t nog gehoord!? Van Anitaa? Ja echt hoor! Verschrikkelijk!

Als ik mijn witte jas aan houd en met witte jas in de wachtkamer ga zitten wordt je helemaal raar aangekeken. Mensen die in het ziekenhuis werken zijn toch niet ziek? Van dat soort blikken...

Dus ja, wat wordt het... Incognito in de wachtkamer gaan zitten, stilletjes in een hoekje zodat je maar duimt dat je niet 'betrapt' wordt door een collega en gaat vragen wat er aan de hand is of duidelijk met witte jas en al in de wachtkamer gaan zitten.

Ik weet het nog niet.
Maandag, nieuwe week nieuwe kansen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten