vrijdag 13 mei 2011

Nu gaan we persoonlijk worden

Laat ik eerst is beginnen met het zoeken naar de juiste woorden. Juist, die heb ik niet. Ik ben boos, furieus, kook van woede enz. We zakken steeds dieper weg in het drijfzand met dit kabinet. Een uur geleden las ik dat minister Henk Kamp en staatssecretaris Frans Weekers op het slimme idee zijn gekomen om de kinderopvangtoeslag alleen uit te keren bij de gewerkte uren van de minst werkende partner. Juist.
Er zullen waarschijnlijk heel veel mensen zijn die het hier mee eens zijn, maar ik trek me dit toch echt persoonlijk aan. Dat die lui daar in Den Haag het tienvoudige verdienen van wat ik verdien, en dus gemakkelijk hun vrouwtje thuis kunnen laten om bij de kinderen te blijven dat kan ik me niet veroorloven.
Ik werk goddomme 32 uur voor een mager loontje van 1000 euro per maand en dan ook nog zo achterlijk zijn om de kinderopvangtoeslag naar beneden te doen?

'Het doel van de kinderopvangtoeslag is om de arbeidsdeelname te ondersteunen'.

Arbeidsdeelname te ondersteunen? Hoe dan? Mensen moeten eerder van huis vertrekken om hun kind naar de creche of BSO te brengen, en hebben ook nog een reistijd van ongeveer 20 minuten. Bij de creche tikt dat wel door hoor. Reken maar uit wat dat per week is, laat staan per maand.

Waar ik me dan nog het meest aan erger is de mensen die het verzieken voor de mensen die het wel eerlijk spelen. Ik kan ook het dubbele op gaan geven bij de belastingdienst en dan gewoon al jullie belastingcenten binnen halen, maar dat doe ik niet. Ik probeer eerlijk te zijn. Maar op deze manier houdt het voor mij ook snel op.
Ik hou mijn hart vast voor wat er gaat komen aangezien dit niet de daadwerkelijke bezuiniging is die ze in het regeerakkoord hebben opgenomen. Nee, we gaan nog meer bezuinigen.
Ook al zeggen ze dat het bij de hogere inkomens wegbezuinigd gaat worden geloof ik er geen hol van. Die gaan natuurlijk ook op hun achterste benen staan, die willen hun zuurverdiende centjes natuurlijk niet afstaan aan de mensen die het minder hebben in Nederland. Want zij werken heel hard voor hun geld. Nou hallo, wie niet?

Bah, ik kots op dit kabinet. Mag ik dat zeggen? Ja, dat mag ik zeggen. Wij leven toch in een vrij land? Ik begin steeds meer te twijfelen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten